About Me♪

Welcome to ☆ S t a r r y E y e d ☆

大家好~!

bunny hop

Hello everyone, my name is Usagi and I’m a magical bunny princess overlord just trying to live that kawaii life. My everlasting youth is sustained by your tears and anguish and the color pink. (✿) My hobbies include playing with cute fluffy bunnies, snuggling with my stuffed animals, napping, and stalking people.

I moved here from my LiveJournal because I don’t particularly like the format of LJ and also because it seems quite dead in terms of otome gaming. That, and everyone seems to be on wordpress so I’ve jumped on the bandwagon and joined too! (●ゝω・●)

I’m Chinese but I’ve been teaching myself Japanese, so my Japanese is a bit…sub-par, in my opinion… (^_^;;) So if I make mistakes please don’t make fun of me (´;ω;`) ahaha! This blog will mostly be posts about otome games as well as drama CDs. I really play at my own pace and I guess my style of posting is a sort of “let’s play” style? I hope you don’t mind this style ^^ it’s mostly for non-Japanese speakers so they can get a sort of glimpse into the games out there. However, my life is really busy (mostly because of college ahaha…) so I don’t have much time to play as often as I’d like to. Also, my love for otome games has the tendency to come and go ^^;; but I’ll try my best to stay updated, or at least have some semblance of existence here aha~ (´^ω^`)

If you’d like to share links, just post here (or on a recent post) and ask to and we can exchange! (๑→ܫ←๑)

Also note I do not give links for games or for any of the comic anthologies, or anything really that I post about on this blog so asking is sort of a moot point.

I hope to get along with you all! Please take care of me!

よろしくお願いします、みなさん!

68 responses to “About Me♪”

  1. アユ says :

    うさぎさん!フォローありがとう!^^

    Nice to meet another fellow otome gamer🙂

  2. Yukiru says :

    Ah! I’ve seen you before in MF@LJ *realizes who you are because I’ve stalked you before once* wwwwww お互い様ですねw Added you to my blogroll~ yoroshiku desu!^o^

  3. doropyan says :

    うーさーぎーさん!!フォロー/ストークありがとうございます! Your username looks AWFULLY familiar…Can I add you to my blogroll? x3

  4. Dellz says :

    Hello ^_^ hope you don’t mind if I am stalking you lol. Glad to see fellow Otome fan xD

    Nice to meet you ^_^

  5. alyynyan says :

    heyy can we exchange link ive been your stalker since forever if you dont mind to be in my cage of love that is |・ω・`)

  6. twentyninenights says :

    Nice to see we have same interest on rabbits.. Ehehe, I’ll add you to my blogroll.

  7. kayuune says :

    Usagi-san~ Would you like to exchange links? Now we can mutually stalk each other 8Db /shot

  8. alyynyan says :

    USAGI YOU’RE BACK

    • starryusagi says :

      I’M BACK!!!!!!!!!! AND I WILL POST SOMETHING NEW….IN A LITTLE BIT LOL /o/ I first…have to not be jet lagged and sleep all 24 hours of the day @n@

      • alyynyan says :

        sasuga usagi doing something instead of sleeping. are you seriously a medical student or does medical student has always been this hyper for about everything in life???

        no i’m not complaining, keep ’em going bby i can’t wait to laugh hysterically whilst typing a comment *w*

      • starryusagi says :

        ^0^ ahahaha~ I’m super tired right now :p being jet lagged is the worst ; o ; it makes me unmotivated to do anything but sleep D: but I’m going to try and get going on BWS, I didn’t have any time to play when I was overseas so I can just pick up right where I left off ^-^ I’ll definitely try to get a post up soon haha! And I’m just naturally hyper😀 hahaha!! *v*

      • alyynyan says :

        aslkaealsa;; i misunderstood your comment ohmypfft summer fatigue got me hard there.
        Oh that’s awful (/-\) you should go to sleep and try to catch up with your sleep.
        sorry for commenting this on About Me xDD i’ll try to use livejournal next time

      • starryusagi says :

        oh ahahaha~ yeah I’m trying to catch up on my sleep, it’s been hard though @_@ i keep trying to sleep when it’s daytime and be awake when it’s nighttime!! it’s not helping me much at all hahaha and it’s okay o/ you can use the about me page I don’t mind 8DDD

  9. veebie29 says :

    Hi! I’m Chinese too, from Malaysia, lol… 你好吗?hehe… What kind of Otome Games do you play?

    • starryusagi says :

      😀 Omg yay!! 我很好,你呢? :3 mm, I will play really any otoge, even the bad ones ’cause I like to torture myself like that ^^;;; lol I really like Karin Entertainment’s games, like Danzai no Maria and Zettai Meikyuu Grimm. I love fairy tale style otome games a lot~ I play R18 games too, even if sometimes they make me angry at how idiotic the heroine can be haha xD;; I like tsundere guys the most I’ve noticed😀 how about you? what otome games do you play, and what’s your favorite type of personality? :3

      • veebie29 says :

        我也好,哈哈~I usually play English Otome games which is free only, lol…😄 Like Frozen Essence, Planets, RE: Alistair++, Witch Spell and Heartful Chance… Those are my favorites… Haha… Type of guy, hmm… I also like tsundere like the character Kauis from Planets…😀 Other types I’m not sure, it depends… I also still learning some Japanese words, lol… Konnichiwa, watashi wa Veebie… (Dunno correct or not the way I say it) >.< Currently didn't play any otome games or visual novel, because of money issue or language barrier =_=lll Nice to meet you! I found your through other otome games blogs, probably Aurora's blog…🙂

      • starryusagi says :

        Ahahaha~ I’ve played RE:Alistair++ which was cute and I also played Planets which I thought was quite adorable and hilarious xDD I really like Kaius too!😀 I’ve heard of those other games (Hatoful Chance… oh goodness. LOL) but I actually haven’t gotten the chance to play any of them through… Too many otoges from Japan coming out and not enough time to play them all!! Lol /)^p^(\ I also like the oresama type, I don’t know why but xD I also love meganes lmao glasses, they are my weakness…. Ahaha~ I bet you’ll pick up on the Japanese language super fast ^^ I remember the way I got into it was actually listening to Jpop haha and from there spiraling into anime and manga and then finally otoges lol! Yeah otome games can get pretty pricy, which is why I usually only preorder when I’m ridiculously excited for a game, or I will base my purchases off of other people’s reviews :3 just so I know I’m spending my money right~ ^0^

      • veebie29 says :

        *I found your blog through other otome games blogs

      • starryusagi says :

        Derp totally thought you meant the Hatoful Chance game with the pidgeons… but you meant the one by Studio Sprinkles whoops LOL xD deeeerpin’ all day long ^^;;

      • veebie29 says :

        What is derpin’ means? Lol… My other favorite type of guy would be childhood friend… Hahaha…😄 Anyway, I didn’t prefer buy things online, kinda skeptic about it… Prefer buy things from shop >_< I'm waiting for my dad's Android so I can play Love Academy… Aha, & if I have PSP, then I will play Hakuoki: Demon of the Fleeting Blossom, though hoping it was sold in store… ^o^ About Japanese language, I can understand the words that looks like Chinese words, lol… BTW, did you follow my blog via Email? Are you trying to stalk me? HAHAHAHA😄 just kiddin' 开玩笑而已~

      • starryusagi says :

        Derpin’ just means I’m being a silly clutz pretty much xDD;;; and ahaha osananajimi~~ Mm yeah I sometimes feel very nervous buying things online, mostly because I dislike using my credit card cause I have this irrational fear I’ll get my identity stolen xD but I guess that isn’t too irrational… I just broke my PSP LOL T____T but I have a new one on the way so hopefully I can get back to playing otoges!! Aha, I think they should sell Hakuouki in store, I mean it IS in English… Lol and same, that’s why Japanese was pretty easy for me to learn xD even if sometimes I accidentally read it in Chinese…! xDD LOL MAYBE I AM STALKING YOU – coughcough I mean, of course not… I used the wordpress stalk- “Follow” option…. 8D

      • veebie29 says :

        Hahaha😄 You didn’t mind if I stalking you back? Ehem, I mean follow you back… Nice to know someone willing to chat with me, lol…😀

      • starryusagi says :

        Ahaha~ of course I don’t mind ^^ good to meet more Chinese otome game players :D~!

      • veebie29 says :

        Ahaha, thanks Usagi…🙂 Well, now I’m hoping there’s more free English Otome Games for PC… School holidays was kinda boring… >_<

      • veebie29 says :

        And I noticed most of the Otome games for PS2 was in Japanese… (sucks, lol)😦

      • starryusagi says :

        Yeah haha there really aren’t very many english otome games on platforms other than PC I’ve noticed, and I think that’s mostly because the PC is the easiest way to get people to buy the indie otome games, because it’s a platform everyone pretty much has access to. There are a ton of PSP otome games, I wish my PSP hadn’t broken Q_Q I want to start Brothers Conflict…!! Uhuhuhuhuuuu ;___;

      • veebie29 says :

        Huhuhu…. T^T I wish my dad will buy me a PSP, lol…. >o< Ahhh… Can't wait to play the Android… Ohoho~

      • veebie29 says :

        BTW, you usually play on PC & PSP?

      • starryusagi says :

        Mm I play on the android, ios, PSP, PC, and PS2 haha but I usually only translate the PC ones cause they’re easier for me to screencapture and go along with. If I was just reviewing the games I would probably review the games on the other systems ^^ It’s usually easier for me to do PC games on the computer cause I can write the translation/post while I play the game, while if I’m playing on my PSP or phone or iPod I’m usually on the road and by the time I get home I usually forget what happened 8D LOL………… Since most of the PS2 games are getting ported to PSP since that seems to be the hot otome game playing platform right now, I probably won’t have much use for the PS2 soon in terms of otome games😛 lol

      • veebie29 says :

        Hahahaha, I see… Well, for android I did play Motemote – Love story for girls… (It’s actually my 1st Otome game that I play, lol… It was Motemote that introduce to me the world of Otome games & Visual Novel XD) I also try apps by Voltage Inc, like Pirates in Love, My Forged Wedding, Seduced in the Sleepless City… Though only get to play the free prologue,😦 … So for now, I want to try Love Academy😀

      • starryusagi says :

        Haha I have motemote as well on my phone, I haven’t gotten very far into it though xD I think I’m like on chapter 3 or something? Hahaha ^^ I’m also interested in playing the android/iphone games as well, I have Pirates in Love on my phone right now as well and a few other voltage apps lol but I just haven’t gotten around to playing them. I guess I’m not as interested in those otome games cause they’re really short and don’t have voices? But I do hear there are some really good otome games for the phone so I’m going to try and play them more xD Normally I don’t mind voices but if the game is short too sometimes I don’t want to play them because of it😛 lol I want my PSP to come already so I can play BROTHERS CONFLICT Q_Q and other PSP otoges uhuhuhuuu…. I am really excited for BWS Last Hope too :3

      • veebie29 says :

        Hahaha, Motemote has 7 chapters if I not mistaken… But the fun part is the bonus mini-comics… I think Voltage apps is not bad, besides the guys looking hot, cute & charming, lol😄 I think there’s more chapters in those games… The only prob that I had was need to pay for each character’s route (money issue again =,=)… But you can try the free prologue to decide whether you want to play it or not… Yup, I also can’t wait for those games that I want to play >o< BTW, I've just notice that you included my blog in your "stalking' list, haha, thanks~

      • starryusagi says :

        Oh really? LOL Maybe I’m halfway through then xDD yeah the ones you have to pay for make me hesitate in buying them, but i suppose if the price is right and the characters are great I might buy them :3 yeah otome games can get expensive haha especially if you want the limited edition games (i’m looking at you, Quinrose) they can get super expensive T_T lol and many companies are splitting their games up (i’m looking at you, DoubleScore but I wouldn’t want to play you anyways cause ossans, nty lmfao) so that ups the cost too but, I guess if the game is diehard good I’ll still pay for it xD;; and haha no problem :3 I saw I was on your blogroll ^^ so I added you onto my stalking list 8DD

      • veebie29 says :

        Haha, I’m touched T-T Cause nobody else follow my blog or add to their blogroll/”stalking” list, haha… So thank you…🙂 Anyway, I think there’s more free English Otome games in the future (just dunno when, lol), looking forward to that… >o< BTW, what's your interest other than Otome games? Hehe…

      • starryusagi says :

        Haha ^^ no problem, I’m glad that we’re friends /o/ :3 haha I’m sure there will be more english otome games in the future😀 you should keep an eye out for sakevisual, I’m sure they’ll release more otome games soon~ I wish they would localize more of the really good Japanese otome games to English, that would be good to see :3

      • veebie29 says :

        Hahaha… I did try Ripples and [text], at first [text] gave me a creepy feeling… Almost frighten myself with other people’s comments about it… Lol, turned out not that very scary…😄 Ripples quite nice too even though it’s a kinetic novel…🙂 I’m keeping my eyes on Sakevisual, wakakakaka😀 Now I try to download Prince Maker Braveness that was with English patch…

      • starryusagi says :

        I played [text] which I liked because of the phone xD I have no idea why but the phone interface was really fun lol ^_^ I didn’t play Ripples but I heard it was pretty good :3 and yeah I’m keeping my eye on them too ^^ you should try that game from Winter Wolves, I can’t remember what it was called, I think it had something to do with flowers…? Lol I’m not sure, but it looked cute :3 hmm as to other PC otome games that are free…. I’m not sure….😡 what PC otome games have you played already? :3 Have you tried Boku no Shokora? It’s a japanese free doujin game but someone english patched it ^^

      • veebie29 says :

        I guess you mean The Flower Shop – Winter in Fairbrook, haha… Well it’s commercial… Nvm, hehe… I also tried Ristorante Amore by Cyanide Tea and The Onigami House (Demo consist of prologue & chapter 1 only, still waiting for the full version) by Team Kirime (if I’m not mistaken)… Haha, but many free English Otome games wasn’t good enough…😦 My favorite is the Top 5 that I mentioned before, haha… Emm… I haven’t play Boku no Shokora but I knew bout it from others’ blogs… Actually was confuse about the setting to Japanese language and blah3… So I haven’t try it… But maybe will try to download it (dunno when, haha, I have a bad internet connection) T-T

      • starryusagi says :

        Oh yeah LOL that is the one I’m talking about ^^ oohh yeah I’ve played part of the Onigami House, it’s pretty cute so far ^^ but I wonder if it’ll have full CGs? Since they got the characters from a free character website lol hopefully there are CGs ^^ aha yeah Boku no Shokora was originally in Japanese, which I think means you have to set it up by changing to Japanese locale. But I’m sure after you’ve patched it to English you don’t need to stay on Japanese locale ^^ I’m not entirely positive, I don’t normally change my locale to anything other than Japanese cause I like to play my otoge so randomly xD LOL. It’s a relatively small file so you shouldn’t worry about it taking too long, even on a bad connection :3 At least, I don’t recall it being very large ^^;; haha~

      • veebie29 says :

        Yeah, haha… I see… Now I try to download it… ^^ Thanks for recommend it… I could need some help with suggestions, haha…

      • starryusagi says :

        ^^ no problem :3 unfortunately I probably can’t suggest very many since I think 99.9999% of the ones I play on PC are commercial xD;;; haha~ but if you play any you think are good tell me :3 cause I might not have played it~

      • veebie29 says :

        Haha, it’s okay🙂 & of course, if I find there’s any good English Otome Games (which is free, lol), I’ll let you know… ^_^ For now, I’m not sure… Hahaha… But I’ll make a list in my blog… >.<

      • starryusagi says :

        Haha okay ^^ I look forward to it (o´ω`o)ノ !! :3 do you have a twitter?

      • veebie29 says :

        I don’t have a twitter account… But I used to have a Facebook account… lol… Why do you ask? >o<

      • starryusagi says :

        Haha you should join twitter, many otome gamers have twitters and use it to chat and stal – I mean, “follow” other people😀 you should get one~!! I got one after like a bazillion years haha and I thought I wouldn’t use it very much but I use it a lot frequently😛

      • veebie29 says :

        Oh maybe I’ll try make a Twitter account, haha… Cause my friends also have Twitter

      • starryusagi says :

        YAY /o/ let me know when you get one so I can stalk you even more on twitter!! ^^

      • veebie29 says :

        Hahaha, okay… ^^ If I’m bored or have nothing to do, hehe… {OMG, stalker in Twitter, lol XD}

      • starryusagi says :

        hehe okies ^^ let me know if you get one~!

  10. Teruru says :

    HOW COME I’VE NEVER FOLLOWED YOU BEFORE /follows /adds you to my blogroll

  11. Ryuta says :

    Dear Usagi-san,

    Hello, I’m Ryuta, a member of Think Pink, the otome game team for SEEC (former Dual Solution). My company creates visual novels for girls, and one of our accomplishments is MoteMote, released in December, 2011.

    We just released our latest otome game, Shinsen Renki, and we’d like to kindly ask you to take a little to play it.

    Here’s our app:

    ・App description

    Shinsen-Renki

    In lternative reality EDO and Shinsen-gumi!
    Who would you choose to work with?

    The Shinsen-gumi is an organization to protect EDO.
    And you are going to be the deupty commander of
    the shinsen-gumi!

    You’ll start a new life with strong,
    unique and attractive team members.

    This is a historical-fantasy dating game.
    Each character has a ten chaptered story.

    The ending will change depending on your answers!

    ・Link

    (iTunes) https://itunes.apple.com/us/app/shinsenrenki/id562139438?mt=8

    Please check out our Facebook page!

    (Think Pink)https://www.facebook.com/pages/Think-Pink-xoxo/284444894999362

    Sorry for my long and rude post, but we hope you like our latest production.
    Thank you!

    Best,

    Ryuta

    • starryusagi says :

      Hello, Ryuta!
      Nice to meet you!! I’ve played your game, MoteMote and it was quite the cute little game ^^ I still have it on my phone~ The artwork was lovely for the game and the storyline was simple but entertaining🙂
      I already like the premise of your new app, I do adore Shinsengumi-based games🙂 I’ll definitely try it out!!
      And no, don’t worry about it you weren’t rude at all😀 Thanks for informing me, I can’t wait to try it out!!

  12. Haruna Arakaki says :

    Dear blog owner

    Hi, this is ThinkPink.

    Thank you for taking up our ShinsenRenki on your blog before. This has been a great success owing to your passionate review and sincere devotion to the game.

    Now we are proudly announce to you that ShinsenRenki is now availble on Google Play!

    Since we launched Renki on this February in ios, we heard a myriad of voices from all over the world that wished for the Android version of it. And finally, Soji, Shinpachi, Hajime and Heisuke are coming on your screen!

    Thank you so much for your patience and undivided support for us, and we hope you will enjoy our Otome game on your Android smartphone🙂

    If you hve anything to say please feel free to contact us on our facebook page.

    http://www.facebook.com/pages/Think-Pink-xoxo/284444894999362?ref=hl

    Thank you

    Best,
    ThinkPink

  13. Ageha says :

    こんにちは♥うさぎさん♥ うわぁぁ~ウサギ好き仲間見っけ♥

    I’m Ageha, from Malaysia and a Chinese too :3 Nice to meet you ♥ It’s a little bit sudden but… Can I exchange blog links with you?? :3 :3

    • starryusagi says :

      Oh hi!! Sorry for my super super late reply D: but yes!! I would love to exchange links with you😀 and amggg Chinese!! :333 nice to meet you <33333

  14. Tooyo says :

    Usagi-san *poke* are you alive??? :DDDDD I love your blog, please continue it^^

    • starryusagi says :

      Hello! I’m sort of alive, or at least trying to be!!!😄 OMG YOUR COMMENT WAS FROM JULY 2013 LOL SORRY FOR RESPONDING TO IT ONLY NOW Q_________________Q ALL THE WAY IN 2014 LOL ;___; and I’m glad you like my blog, thank you so much!!! ☆*・゜゚・*\(^O^)/*・゜゚・*☆

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: